Σάββατο 2 Μαΐου 2009

15 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ...



ΑYRTON SENNA
21/3/1960-1/5/1994
Τόπος Καταγωγής: Σάο Πάολο
Εθνικότητα: Βραζιλιάνος
Ντεμπούτο: 25/3/1984 – Ρίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία
Πρώτη νίκη: 21/4/1985 – Εστορίλ, Πορτογαλίας
Τελευταία νίκη: 7/11/1993 - Αδελαΐδα, Αυστραλία
Τίτλοι (3): 1988, 1990, 1991
Δεκαπέντε χρόνια από τον θάνατο του Άιρτον Σένα συμπληρώνονται σήμερα (1/5). Ανήμερα Πρωτομαγιάς το 1994, ο Βραζιλιάνος πιλότος άφησε την τελευταία του πνοή στην πίστα της Ίμολα στο Σαν Μαρίνο, σκορπίζοντας ατέλειωτο θρήνο και πόνο στον μηχανοκίνητο αλλά και τον παγκόσμιο αθλητισμό γενικότερα. Ο άδικος χαμός του «μεγάλου» Σένα παραμένει και σήμερα μια τραγωδία για την παγκόσμια κοινή γνώμη.
Το Σάββατο 30 Απριλίου του 1994 και κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμαστικών, ένας άλλος πιλότος ο Ρόλαντ Ράτζενμπέργκερ έχασε τη ζωή του στην πίστα της Ίμολα. Μετά από αυτό το γεγονός, ο Σένα είχε πει: «Όταν η μέρα που θα πεθάνεις είναι να έρθει, θα έρθει. Μπορεί να έρθει σήμερα, μπορεί να αργήσει ακόμα και πενήντα χρόνια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έρθει». Τα λόγια του Βραζιλιάνου αποδείχτηκαν προφητικά μια μέρα μετά. Την 1η Μαΐου του 1994 στην πίστα του Σαν Μαρίνο, ο Άιρτον Σένα και ενώ οδηγούσε την κούρσα με το μονοθέσιο της Williams, στον τρίτο γύρο δεν έστριψε στην καμπή Tamburello αλλά συνέχισε ευθεία, για να καταλήξει με ιλιγγιώδη ταχύτητα στον τοίχο, σε ένα σημείο μάλιστα όπου δεν υπήρχαν προστατευτικά λάστιχα. «Βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και ακατάσχετη αιμορραγία», ανέφερε το επίσημο ιατρικό ανακοινωθέν.
Τραγική ειρωνεία, ότι την ίδια μέρα το πρωί οι οδηγοί ανήσυχοι από το θάνατο του Ράτζενμπέργκερ, συζήτησαν με τη διοργανώτρια αρχή και πήραν τις βεβαιώσεις ότι θα θεσπιστούν νέα μέτρα ασφαλείας. Να σημειώσουμε ότι προάγγελος όλων αυτών ήταν ένα σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε την Παρασκευή 29 Απριλίου στην πίστα της Ίμολα, μεταξύ Μπαρικέλο και Σένα, και παρολίγο να στοιχήσει στον πρώτο την συμμετοχή του στον αγώνα της Κυριακής. Ωστόσο, τα χειρότερα δεν είχαν έρθει...
Περίπου τέσσερις μήνες πριν από εκείνη την τραγική μέρα ο Σένα είχε μιλήσει για το πως βλέπει το ενδεχόμενο ενός σοβαρού ατυχήματος. «Εάν κάποτε έχω ένα σοβαρό ατύχημα, ελπίζω να πεθάνω μια και έξω. Δεν θέλω να καταλήξω σε αναπηρική καρέκλα. Δεν θέλω να υποφέρω στο νοσοκομείο από οποιονδήποτε τραυματισμό έχω υποστεί. Εάν πρέπει να ζήσω, θέλω να ζήσω κανονικά και έντονα χωρίς κανένα πρόβλημα. Γιατί τέτοιος άνθρωπος είμαι, με έντονο χαρακτήρα. Θα ήταν καταστροφικό εάν έπρεπε να ζήσω με πάσης φύσεως προβλήματα», είχε πει ο Βραζιλιάνος και λίγο καιρό μετά άφησε την τελευταία του πνοή με ακαριαίο θάνατο...
Ο Άιρτον Σένα σε 11 σεζόν στην Formula 1 πέτυχε πάρα πολλά, αρκετά για να θεωρείται σήμερα «θρύλος» για το σπορ. Έκανε ντεμπούτο στις 25 Μαρτίου του 1984 στο Ρίο ντε Τζανέιρο με μονοθέσιο της εταιρείας Toleman, καταλαμβάνοντας την 24η θέση. Την πρώτη του νίκη θα την πετύχει στις 21 Απριλίου του 1985 στην πίστα του Εστορίν στην Πορτογαλία, κάνοντας χρόνο τερματισμού 2:00:28.006 με το μονοθέσιο της Lotus. Ακολούθησαν άλλες 40 νίκες (σύνολο 41) στην καριέρα του. Τελευταία ήταν στις 7 Νοεμβρίου του 1993 στην πίστα της Αδελαΐδας στην Αυστραλία. Συνολικά πήρε μέρος σε 162 αγώνες και στους 80 από αυτούς κατάφερε να ανεβεί στο πόντιουμ. Έκανε 19 φορές τον καλύτερο χρόνο, ενώ 65 φορές έκανε pole position. Αγωνίστηκε σε 4 ομάδες.
Ξεκίνησε με μονοθέσιο Toleman το 1984 και ένα χρόνο αργότερα πήγε στην Lotus και μαζί της αγωνίστηκε για τρία χρόνια. Το 1988 μεταπήδησε στην McLaren με ομόσταυλο τον Αλέν Προστ κάνοντας το μεγάλο άλμα. Από την πρώτη του χρονιά στην γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα. Πήρε δύο ακόμα τίτλου το 1990 και το 1991. Στην McLaren παρέμεινε μέχρι το 1993. Το 1994 μετακόμισε στην Williams, όμως πρόλαβε να αγωνιστεί μόνο σε τρεις αγώνες. Στον τέταρτο, έχασε τη ζωή του και έτσι μπήκε πρόωρα τέλος σε μια ήδη διαγραφόμενη καριέρα.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΑ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΑΔΙΚΟΧΑΜΕΝΟΣ ΠΙΛΟΤΟΣ ΤΗΣ F1 ΠΑΝΤΑ ΜΟΥ ΚΙΝΟΥΣΕ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ !!!
(Ευχαριστώ τον φίλο Brouno που μου το θύμισε)

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Καλύτερος Οδηγός F1 EVER

Ανώνυμος είπε...

A Ξέχασα
Bougiabesas